  • Data: 2002-01-15 17:17:22
    Temat: Re: Karta podatkowa a VAT
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 15 Jan 2002, Bożena wrote:

    >+ Użytkownik "Ryszard Lachman" <r...@o...com> napisał [...]
    >+ > celu odliczenia VATu - interesuje czy np. kupujac dla przykladu kawe do
    >+ > firmy moge od niej odliczyc VAT?
    [...]
    >+ Jezeli kawe przeznaczysz na reprezentacje i reklame to
    >+ odliczenie VAT-u nic ci nie da [...]
    >+ Jezeli kawe przeznaczysz dla pracownikow ( ograniczenia
    >+ w ustawie PDOF - zapisane w regulaminie i ogolnie dostepna
    >+ dla pracownikow ) VAT od kawy odliczasz nie wystawiajac faktury wewnetrznej.

    ...własnie mnie to nurtuje....
    Jak prowadząc *jednoosobowo* jakąś sensowną ilość, zgodnie
    z regulaminem :) dostępną dla wszystkich (i tylko) właścicieli :)
    chciałbym policzyć... to co ?

    Zauważcie: jakbym miał pracowników to kupuję kawę DLA
    WSZYSTKICH i też piję, tak-czy-nie ?

    Bywszy pracownikiem SpZOO kawę dostawałem w kosztach, to
    nie jest sprawiedliwe żebym tak nie mógł :]
    Wiem, *pracę* właściciela liczy się za "0" kosztów, ok,
    bo pracownik *też* nie może *swojej* pensji liczyć
    jako koszt do podatku.
    Ale kawa... mi się należy ! :> (woda sodowa zresztą też,
    z wyłączeniem artykułu o uderzaniu... ;))

    Ktoś oświeci ? :)

    >+ Bozena

    Pozdrowienia, Gotfryd