    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 28 Jan 2012 22:46:21 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: KPiR - sprzedaż tylko po zaksięgowaniu faktury ?

    On Tue, 24 Jan 2012, Marek wrote:

    > Witam,
    >
    > czy moge sprzedawać towar z danej faktury zanim zaksięguję ją w KPiR ?

    A przepisy łaskawie przeczytałeś?

    > Nie pamiętam źródła, ale czytałem, że tak nie można.

    Mylisz dwie rzeczy: zaksięgowanie w KPiR oraz otrzymanie faktury.

    > Jednak w takiej sytuacji jak
    > to wygląda w przypadku firm, którym ksiegują biura podatkowe i zawożą
    > dokumenty raz w miesiącu ?

    Jeszcze inaczej :), bo jest dodatkowy przepis na takie przypadki.
    Zwróć uwagę na słowa "z zastrzeżeniem paragrafu 30" (czy jakoś tak).

    Ad rem:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,721,24
    380,20110101,sposob-prowadzenia-ksiegi-przez-podatni
    kow-niebedacych.html
    +++
    § 16.
    [...]
    2. Jeżeli materiał lub towar handlowy, którego zakup - zgodnie
    z przepisami rozporzšdzenia - dokumentowany jest fakturami dostawców,
    został
    [tu moje wcięcia]
    dostarczony do zakładu
    lub
    dokonano nim obrotu przed otrzymaniem faktury,
    [...]
    ---

    ...to tam dalej napisali co zrobić :D

    pzdr, Gotfryd