    From: t...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KPiR, przychód 2007
    Date: 13 May 2007 10:56:51 +0200

    > nie wim czy dobrze zrozumiałam pytanie, ale....jesli tak, to np. za
    > dzierżawę, jezli zgodnie z umową okresem rozliczeniowym jest miesiąc, to
    > mimo, że zgodnie z rozporządzeniem faktura wystawiona 7 nastepnego
    > miesiąca, VAT w miesiącu wystawienia, dochodowy ostatni dzień miesiąca
    > poprzedniego

    Z updof, Art. 14:

    1c. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się,
    z zastrzeżeniem ust. 1e, 1h i 1i, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego
    lub wykonania usługi, albo częściowego wykonania usługi, nie później
    niż dzień:
    1) wystawienia faktury albo
    2) uregulowania należności.

    1e. Jeżeli strony ustalą, że usługa jest rozliczana w okresach rozliczeniowych,
    za datę powstania przychodu uznaje się ostatni dzień okresu rozliczeniowego
    określonego w umowie lub na wystawionej fakturze, nie rzadziej niż raz
    w roku.

    gonia mówiła o 1e, natomiast jest też wariant 1c - czyli np wykonujesz usługę
    dla drugiej firmy, usługa wykonana np 12., fakturę wystawiasz do 19. I pytałem
    właśnie o to, jak ująć przychód tego 12. Można wpisać do ewidencji sprzedaży
    (nieudokumentowanej fakturami), ale przecież mamy zamiar wystawić fakturę.
    Z drugiej można chyba zrobić tak, że do dochodówki dochód idzie z ewidencji, a
    faktura już tylko do vatu się liczy(wcześniej ubzdurało mi się że ewidencja
    sprzedaży jest tylko dla przychodów ze sprzedaży ludności, stąd pytanie)?

    Przy okazji mamy chyba kolejną niekonsekwencję - przepisywanie przychodu z
    ewidencji sprzedaży VAT może spowodować, że zaniżamy tenże przychód - np.
    fakturka pojawia się w ES VAT w maju, ale dochód - wg znoweliowanej updof -
    przypada na kwiecień...

    pozdro