eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKPiR kasowo vs memoriałowo - poniesienie kosztów raz jeszcze › Re: KPiR kasowo vs memoriałowo - poniesienie kosztów raz jeszcze
    From: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KPiR kasowo vs memoriałowo - poniesienie kosztów raz jeszcze
    Date: Fri, 16 Jun 2006 01:37:42 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > "a pokażcie przepis że jak ujmę koszt nie będący TH w miesiącu
    > następnym to można mi coś zrobić" ;)

    Wprawdzie dotyczy osoby prawnej ale proszę bardzo :)

    postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
    Sygnatura 1471/DPD1/423-10/06/SG
    Data 2006.04.05
    Autor Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie

    "[...]Stosownie jednak do art. 25 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób
    prawnych podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 2a, 3-6a oraz art. 21 i 22, są
    obowiązani bez wezwania składać deklarację, według ustalonego wzoru, o
    wysokości dochodu (straty) osiągniętego od początku roku podatkowego i
    wpłacać na rachunek urzędu skarbowego zaliczki miesięczne w wysokości
    różnicy między podatkiem należnym od dochodu osiągniętego od początku roku
    podatkowego a sumą zaliczek należnych za poprzednie miesiące.
    Z powyższego wynika, że rozliczenie z tytułu podatku dochodowego od osób
    prawnych następuje co miesiąc i polega na obowiązku zapłaty miesięcznych
    zaliczek na podatek.
    Tym samym niezbędnym jest prawidłowe ustalenie dochodu (straty) za dany
    miesiąc, tj. de facto przychodów oraz kosztów ich uzyskania.
    Uwzględniając brzmienie art. 15 ust. 1 i ust. 4 ustawy o podatku
    dochodowym od osób prawnych, koszty bezpośrednio przyczyniające się do
    powstania przychodu należy wykazać w deklaracji CIT-2 za miesiąc, w którym
    ten przychód wystąpił, natomiast koszty pośrednio związane z uzyskiwanymi
    przychodami - w deklaracji CIT-2 za miesiąc, w którym ten koszt poniesiono.
    Zatem nieprawidłowe jest działanie Spółki, polegające na ujmowaniu
    kosztów pośrednich w miesiącach następujących po miesiącu, w którym koszty
    te faktycznie poniesiono, oraz na nie korygowaniu w tym zakresie deklaracji

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~