eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKPiR kasowo vs memoriałowo - poniesienie kosztów raz jeszcze › Re: KPiR kasowo vs memoriałowo - poniesienie kosztów raz jeszcze
  • Data: 2006-06-15 15:32:29
    Temat: Re: KPiR kasowo vs memoriałowo - poniesienie kosztów raz jeszcze
    Od: Tomek <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

    On 2006-06-12, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > I tak robię. Memoriałowo.
    > Metody są dwie:
    > 1. "a pokażcie przepis że jak ujmę koszt nie będący TH w miesiącu
    > następnym to można mi coś zrobić" ;)

    Wolałbym nie drażnić nikogo w ten sposób, bo a nóż się znajdzie jakieś
    'a ty zając znowu bez czapki?' ;)

> [...]
    > pojęć.
    > Żeby była jasność - zaczynając od spójników "lub", "ani", "oraz"
    > tudzież paru podobnych. Nie wiem czy czytasz prawo, ale z powodu
    > "lub" wióry już kilka razy leciały ;) - z powołaniem że w oparciu
    > o ratio legis zapis "A lub B lub A i B" byłby bezsensowny, a chyba
    > w KC coś takiego jest, ale na pytanie czy wobec tego ktoś prowadzący
    > jednocześnie hodowlę i uprawy NIE jest rolnikiem następuje
    > konsternacja :)
    > Posłom to się wydaje że wiedzą co znaczą poszczególne słowa :>

    Z tego co pamiętam logikę, to właśnie zapis 'i/lub' jest bezsensowny,
    gdyż 'lub' oznacza _przynajmniej_ jeden z wariantów (a więc mogą być
    wszystkie), natomiast dokładnie _jeden_ z wielu wariantów określa się
    słowem 'albo'. Stąd 'A lub B lub A i B' jest logiczną bzdurą (logiczną -
    gdyż wymyśliły to posły;>). Samo 'A lub B' oznacza warianty A, B, A+B.
    To poprzednie można by też zapisać jako '(A albo B) albo (A i B)' - tyle
    że tak rozwijać to można ad inf, a jakby dodać parę negacji jeszcze, to
    wszyscy by to rozumieli na takim samym poziomie jak nasz ustawodawca;)

    > Wybitnie moje niefachowe zdanie - powinny być różne.
    > Wpis do ewidencji dotyczy prowadzącego DG a nie spółki.

    Dotyczy wspólnika, ale na tym wpisie widnieje nazwa spółki. Mimo to nie
    widzę podstaw, aby skład spółki miał wpływ na faktyczny KUP wspólnika
    (włączając do spółki parę osób z darmowym wpisem lub zmieniających wpis
    za połowę ceny nowego wpisu, osoba płacąca pełną kwotę by miała coraz
    mniejszy koszt, mimo wydania z kieszeni tej samej kwoty). No i chyba ci
    pozostali wspólnicy mieliby problem z wykazaniem, że to jest ich KUP
    ('udowodnij, że obecność wspólnika Kowalskiego przyniosła dochód';>).

    > IMVHO - z ZUSem jest pokręcone zupełnie :], niemniej IMO rozliczenie
    > powinno być "indywidualne".

    Po wysłaniu posta skojarzyłem, że haracz opłaca pracodawca i pracownik -
    w s.c. wspólnicy mają ten koszt podpięty pod siebie (zgodnie z RCA/RZA).

    > Dlaczego? - a bo to jest generalna zasada zapisana na początku UoPDoOF,
    > zaś ZUS jest wydatkiem "osobistym". I nie ma przepisu szczegółówego
    > pozwalającego zaliczyć go w KUP S.C. (za to jest pozwalający rozliczyć
    > składki społeczne jako odliczenie a nie KUP).

    No właśnie - chcę wykorzystać odpowiednie pozycje PIT-5. Rozumiem, że
    wtedy nie wpisuję składek do KPiR?

    > Ten sam argument który pozwala płacić własny ZUS z konta osobistego
    > IMO przesądza o tym że nie powinien to być KUP SC.

    A nie będzie problemu z tym, że przelew poszedł z rachunku firmowego a
    nie indywidualnego?

    > A dokładniej - może być KUP, ale po rozliczeniu KPiR każdy powinien
    > skorygować własne koszty (wywalając zaliczoną w KUP i przypadającą
    > na siebie część składek wspólnika i doliczając swoją którą
    > wspólnik wywalił z kosztów).

    Dlatego wolę to na PIT-5 wpisać (i równocześnie nie wpisywać do KPiR mam
    nadzieję).

    > Wiem, herezje prawię - ale to nie mi a RP/GP wyszło że przy

    Co to RP/GP?

    --
    pozdrawiam