  • Data: 2006-06-12 20:00:19
    Temat: Re: [KPiR/VAT] Serwer (usluga) w USA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Jun 2006, cef wrote:

    > Cieszę się, że się starasz Gotfrydzie, jednak wg mnie próbujesz na siłę
    > udowodnić coś czego ustawodawca nie zapisał w ustawie,
    > albo zapisał w innym miejscu i ja na razie nie widzę gdzie.
    > Inne rzeczy zapisał wprost,
    > a o tym zapomniał?

    Nie.
    Zapisał zasadę ogólną - i ileś rzeczy które mają przepisy szczegółowe.
    Jak jest przepis szczegółowy - uchyla zasadę ogólną.
    Ale to nie znaczy że jak nie ma przepisu szczególnego to zasady
    ogólne przestają obowiązywać.
    Jest opodatkowane "świadczenie usług na terenie kraju"? - jest.
    Jest zapisane kto jest podatnikiem przy takiej transakcji? - jest.
    Na mój gust nic więcej nie trzeba.

    > Powoływanie się w sprawach VAT na
    > "dwuznaczności" określenia i paralele do PCC uważam
    > za bezsensowne. Przed sądem by się nie utrzymało.

    Daj znać jak gdzieś się ostoi w apelacji...

    > To jest właśnie takie gadanie,
    > o którym napisałem poniżej.
    > Dawaj paragraf :-), a nie jakieś domysły,

    ?? Jest wcześniej w wątku. Paragrafy na dwa wyżej wymienione
    punkty - i więcej NIE TRZEBA.

    > że opodatkowane są obie strony na zasadzie analogii
    > do zupelnie innego podatku.

    E, analogia nie jest zupełna to się czepiasz.
    Mi chodziło o pokazanie że nie jest niczym dziwnym iż w transakcji
    SPRZEDAŻY opodatkowany jest KUPUJĄCY.
    I tak jest przy imporcie usług.
    Nie musi być dodatkowego przepisu szczegółowego skoro powiedziano
    jw. czyli: że JEST opodatkowane i KTO jest podatnikiem.

    > Kapcie to są kapcie, a import usług jest importem
    > usług i nie widzę, żeby był opodatkowany.

    Dopisz do listy rozbieżności i zarezerwuj finanse na jedno piwo
    jak ktoś będzie się sądził przed NSA ;) - bo ja cię NIE przekonam
    i już :)

    > W starej ustawie sprawdziłem definicję importu usług i było
    > prościej - chodziło o zupełnie coś innego niż chcemy opodatkować teraz

    Ale to jest bez znaczenia - owszem, zmieniono. Ale ktoś musi zapłacić
    i palcem pokazano kto.

    > Ależ ja rozumiem, że to nie jest regułą.

    To ja nie rozumiem czego nie rozumiesz, za trudne dla mnie :|
    Widocznie jakiegoś "haka" nie widzę.

    > Weź nabycie wewnątrzwspólnotowe. Podatnikiem rozliczającym ten podatek
    > jest nabywca. Opisane jasno i prosto.

    Tak, bo to jest transakcja którą postanowiono opodatkować INACZEJ
    niż zasada ogólna - bo zasada ogólna dla wydania towarów jest
    INNA niż dla świadczenia usług, więc nie można na niej poprzestać.

    > Rozumiem, że to się wzięło stad, że ponad 400 posłów
    > nie wie co to jest VAT.

    Może.
    Ale nawet jeśli twierdzisz że nieświadomie - to IMO zapisali dokładnie
    to o co chodziło.
    "opodatkowane jest świadczenie usług na terenie kraju, jak świadczący jest
    krajowym podatnikiem VAT to on płaci a jak świadczący jest zagraniczną
    osobą to płaci nabywca".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)