  • Data: 2006-06-12 11:33:39
    Temat: Re: [KPiR/VAT] Serwer (usluga) w USA
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie.
    > Na podstawie dwuznaczoności określenia "zamieszanego
    > w świadczenie" ;) - zauważ że opodatkowane jest ŚWIADCZENIE
    > a nie ŚWIADCZENIODAWCA.
    > Właśnie tak jak jest w PCC - nie ma czegoś takiego jak "umowa
    > zakupu". Ale przy transakcji sprzedaży kupujący jest podatnikiem.
    > Jako "zamieszany w sprzedaż".
    > Tu jest tak samo - w tytułu świadczenia usługi świadczenioBIORCA
    > jest podatnikiem.

    Cieszę się, że się starasz Gotfrydzie, jednak wg mnie próbujesz na siłę
    udowodnić coś czego ustawodawca nie zapisał w ustawie,
    albo zapisał w innym miejscu i ja na razie nie widzę gdzie.
    Inne rzeczy zapisał wprost,
    a o tym zapomniał?
    Powoływanie się w sprawach VAT na
    "dwuznaczności" określenia i paralele do PCC uważam
    za bezsensowne. Przed sądem by się nie utrzymało.

    > Jakoś nie widzę powodu żeby tak miało nie być.
    >
    > ???
    > To taka odmiana syndromu trawniczka? ;)
    > Przecież na ten samej zakazie mógłbym żądać przepisu nakazującego
    > opodatkować sprzedać kapci. No bo przepis ogólny (o opodatkowaniu
    > wydania towarów lub świadczenia usług jako takich) mnie nie
    > interesuje, ja bym chciał szczegółowo ;)

    To jest właśnie takie gadanie,
    o którym napisałem poniżej.
    Dawaj paragraf :-), a nie jakieś domysły,
    że opodatkowane są obie strony na zasadzie analogii
    do zupelnie innego podatku.
    Kapcie to są kapcie, a import usług jest importem
    usług i nie widzę, żeby był opodatkowany.
    W starej ustawie sprawdziłem definicję importu usług i było
    prościej - chodziło o zupełnie coś innego niż chcemy opodatkować teraz
    używając błędnie tego okreslenia.

    > Jak to nie?
    > Opodatkowujemy świadczenie usługi.
    > I nie ma nic do rzeczy że to nie "świadczący" jest opodatkowany!
    > IMO rzeczywiście byłoby konsekwentniej jakby przyjąć że opodatkowany
    > jest ZAWSZE SPRZEDAWCA a co najwyżej podatnik jest płatnikiem.
    > Ale tak nie zrobiono.
    > Można być podatnikiem transakcji SPRZEDAŻY będąc KUPUJĄCYM.

    Ależ ja rozumiem, że to nie jest regułą.
    To dla mnie nic dziwnego: nie szukaj po innych podatkach.
    Weź nabycie wewnątrzwspólnotowe. Podatnikiem rozliczającym ten podatek
    jest nabywca. Opisane jasno i prosto.
    Rozumiem, że to się wzięło stad, że ponad 400 posłów
    nie wie co to jest VAT.