  • Data: 2006-06-12 07:03:45
    Temat: Re: [KPiR/VAT] Serwer (usluga) w USA
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > No cytowałem:
    > 1. Podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne
    > niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne:
    > 4) będące usługobiorcami usług świadczonych przez podatników
    > posiadających siedzibę lub miejsce zamieszkania albo pobytu
    > poza terytorium kraju;
    > ---
    >
    > Mi się wydaje że ustawodawca sformułował zapis nieprawidłowo:
    > mianowicie w tym momencie owe osoby (odbiorcy) powinny być płatnikami
    > (a nie podatnikami) skoro podatek nie dotyczy ICH czynności.

    I mnie tak się wydaje, że brakuje jakby zapisów
    wykonawczych, kto ma rozliczyć ten podatek.
    Skoro ja np jestem już podatnikiem z innego powodu
    i teraz dokonam zakupu usługi za granicą, to nie widzę nadal
    przepisu, który by mnie zmuszał do rozliczenia podatku.
    Jeśli dokonam np wewnątrzwspólnotowego nabycia, to
    widać wyraźnie w ustawie, że opodatkowanie zostało przeniesione na nabywcę.

    Dodatkowo jak czytam definicję importu usług, to
    zastanawiam się skąd przeświadczenie o opodatkowaniu
    czynności, która zgodnie z definicją nie przynależy do mnie:

    "Art. 2. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    [...]
    9) imporcie usług - rozumie się przez to świadczenie usług,
    z tytułu wykonania których podatnikiem jest usługobiorca,
    o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4;"

    Rozumie się "świadczenie usług". Czy to raczej nie są te usługi,
    które "ja świadczę", a podatek rozlicza zagraniczny usługobiorca.