  • Data: 2002-06-28 08:21:11
    Temat: Re: KPIR a "prywatna" umowa zlecenie
    Od: Piotr A. Dybczyński <d...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik podsunął był tekst:

    > http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=01&P180=I02.2
    002.109.000001000&krok=A

    Przeczytałem, i troszkę zgłupiałem.

    Jeśli czegoś nie pominąłem, to wychodzi mi, że nie da się prowadzić jednoosobowej DG
    jeśli przedmiotem tejże są np. usługi z natury rzeczy tylko dla prowadzących DG.

    Nie da się ich świadczyć dla "nieprowadzących".
    Dalej, UPDOF, art.13.8-9 wymaga umowy zlecenia lub o dzieło, ale wiele razy na tej
    liście
    czytałem, że praktycznie każda umowa może podpadać pod jedną z tych kategorii,
    tytuł umowy na papierze jest nieważny, mało tego, może być umowa ustna.

    Zakładając że mówię o jednoosobowej DG, dodatkowej do etatu,na zasadach ogólnych
    poniżej obrotów wymuszających VAT to jak wykonać w ramach DG (zarejestrowanej, z
    REGON-em) usługę
    np. administrowania siecią komputerową w firmie, która zleca wykonanie takiej usługi
    ustnie lub
    podpisuje umowe "na stałe wykonywanie usługi" i płaci np. co miesiąc ?

    Przekwalifikowanie tego po fakcie na działalność wykonywaną osobiście to jak rozumiem
    koszmar:
    oni nie potrącali zaliczek podatkowych, nie płacili zdrowotnego, ja płaciłem
    zdrowotne niepotrzebnie
    i od innej podstawy, nie wolno było stosować kilometrówki itd.

    A gdybym był na ryczałcie to jeszcze gorzej. A z VAT-e to już kanał.

    Bardzo prosiłbym doświadczonych o komentarz.

    Pozdrawiam,
    Piotr
    --