    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KPIR
    Date: Tue, 4 Aug 2009 21:43:24 +0200

    On Tue, 4 Aug 2009, zlotawy wrote:

    > tzn. gdy na swiecie bedzie 03.08 wtedy ja do kpir wpisuje rekord z
    > data 28.07, czy tez juz 28.07 wpisuje go czesciowo (jeszcze bez numeru
    > faktury) a potem tylko go dokanczam, gdy dostane pieniadze?

    Momentem "zdarzenia gospodarczego" (a to się wpisuje do KPiR), jeśli
    nie reguluje tego inny przepis, będzie dokonanie czynności opodatkowanej,
    w tym przypadku - sprzedaży.
    Zajrzyj do Kodeksu Cywilnego, tam jest wyjaśnienie tego o czym
    pisze Ci m.in. CEF obok: w momencie wydania towaru przewoźnikowi
    on już "nie jest Twój". Został "wydany".
    Patrz art.544:
    _117.html
    Fakt, że VAT "zalicza się" inaczej (bo istnieje odrębny przepis)
    to sprawa która do KPiR nie ma nic.

    pzdr, Gotfryd