  • Data: 2003-09-12 07:58:31
    Temat: Re: KM - przepisanie a ulga podatkowa
    Od: "" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    > => w lipcu tego roku ukazał się w Rzeczposopolitej artykuł, którego treść
    >sprowadza się do tego, iż jeżeli ojciec przepisze na mnie kasę mieszkaniową,
    >a ja w przyszłym roku nie wydam tych środków na cele mieszkaniowe, to ani on
    >ani ja nie będziemy musieli zwracać dotychczas odpisanych od podatku kwot.
    >Jedynym minusem tego rozwiązania byłaby utrata kredytu kontraktowego z kasy
    >mieszkaniowej, ale zamiast niego bede mogl uzyskac w wyzszej wysokosci
    >kredyt hipoteczny.

    >Mam pytanie, czy ktos moze potwierdzic tezy zawarte w tym artykule??
> [...]

    Jeśli dobrze pamiętam to ktoś już wysłał zapytanie do US czy może tak zrobić.
    US mu odpisał że NIE i powołał się na artykuł z nowej Ordynacji Podatkowej
    że cała operacja miała na celu ominięcie zapłacenia podatku.
    Interpretacja obowiązujących przepisów zawarta w artykule w Rzeczypospolitej
    nie została podważona.
    Twoim zadaniem jest więc przekonanie US że w momencie przekazania rachunku
    nie interesowało cię ominięcie luki w przepisach podatkowych.
    Jeśli poczekasz kilka miesięcy z wycofaniem pieniędzy po przekazaniu rachunku
    to powinno być OK.
    Ewentualnie z którymś z znajomych możesz zawrzeć z tobą umowę przedwstępną
    kupna mieszkania a po miesiącu się z niej wycofać (zwracając pieniądze).

    Pozdrawiam
    SJ