    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jeśli nie kredyt i leasing, to co?
    Date: Fri, 03 Jul 2009 12:12:45 +0200

    Sheen pisze:

    > Nie bardzo rozumiem. Właścicielem maszyny jest firma leasingowa, a ja
    > tylko jej użykownikiem (czy posiadaczem, według KC). Nie mogę jej zatem
    > sprzedać.

    Możesz.
    Wprawdzie nie wolno ci (prawo zabrania) ale możesz (da się fizycznie
    dokonać takiej transakcji).
    I nabywca w dobrej wierze staje sie właścicielem maszyny a firma
    leasingowa może co najwyżej Ciebie ścigać. Fakt że pójdziesz do
    więzienia nie zwróci jej 190tys zł.
    Jak będziesz siedział to nie będziesz zarabiał więc i komorni nie będzie
    miał z czego ściągnąć. Przedsiębiorstwa mają zarabiać pieniądze, a nie
    kolekcjonować satysfakcję moralną.

    Oczywiście, pewnie jesteś uczciwy a Twój kontrakt to pewniak ale
    leasingodawca to ani brat ani swat i musi zakładać najgorsze (zasada
    ostrożnego rachunku).

    W skrócie - jeżeli firma leasingowa uzna, że ryzyko jest za duże w
    stosunku o podziewanego zysku to nie wejdzie w tą transakcję. To jest
    biznes, nie działalność dobroczynna.
    Ty pożyczysz obcemu kupę szmalu bo ładnie prosi i ma szczerą gębę?

    Usiłujemy Ci wyjaśnić, że w biznesie liczą się realia a nie szczere chęci.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813