  • Data: 2009-07-03 08:03:22
    Temat: Re: Jeśli nie kredyt i leasing, to co?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 2 Jul 2009, Sheen wrote:

    > Miałbym pewny zysk ze zleceń jako podwykonawca, i to taki, że spłaciłbym tą
    > koparkę już po wykonaniu robót w ramach jednego przetargu

    Optymista ;>
    (bo na mój rozum po założeniu że jakby ZAPŁACILI za te roboty, to
    można by rozważać resztę treści, zrobienie robót bez otrzymania
    zapłaty pewności spłaty nie da).
    Sprawa wygląda prosto: zarobisz na ten sprzęt, to będziesz
    mógł podejmować *ryzyko*. Na własny rachunek.

    I bardzo jestem ciekaw czy dasz taki sprzęt w leasing komuś, kto
    przedstawi Ci równie przekonujące rekomendacje: "wiem że
    zarobię" :)

    > Firma leasingowa powinna ponieść takie ryzyko

    No właśnie, daj znać jak zaczniesz dawać w leasing własny sprzęt.

    > zwłaszcza, że jej pozycja jest
    > dominująca (zabezpieczeniem jest sam sprzęt,

    Za 190kzł?
    Obawiam się że znajdą się chętni żeby go sprzedać (nie spłacając).
    Przepis o obowiazku zwrócenia bezprawnie wziętej ruchomości
    dotyczy wyłącznie bezprawności wzięcia, nie przekazania
    (jak ktoś sprzeda pożyczoną rzecz, to ten co kupił nie musi
    oddać - w dróżnieniu od przypadku sprzedaży rzeczy kradzionej).

    Biorący w użyczenie lub leasing musi mieć coś do stracenia - 3 lata
    odsiadki mogą nie satysfakcjonować tego co dał...

    pzdr, Gotfryd