  • Data: 2012-03-07 17:02:50
    Temat: Re: Jednorazowy import z Chin
    Od: zly <b...@N...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 7 Mar 2012 14:25:59 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    Do przedpiśców: tak wiem, że z zarejestrowną działanością da się to zrobić
    'legalnie'. Mnie interesuje, czy bez niej się da. Konkurencja mnie raczej
    nie martwi, bo to dość hermetyczny rynek :)

    > ...co jak rozumiem ma wyłaczać "sposób zorganizowany" oraz "ciagle".

    Przede wszystkim ciągle. Na chwilę jestem po prostu ciekaw, czy by się
    udało. O ile zakup cła etc dają dość duży procentowo zysk, o tyle koszty
    DG, powodują, że się narobię, a jeszcze dopłacę do interesu. Koszt zakupu
    dla mnie to ok 2tys zł, więc tak naprawdę śmieszna kwota. Niemniej jednak
    zysk spory, niestety rozłożony w czasie, bo na pewno nie zejdzie od razu. A
    parę miesięcy samego ZUSu spowoduje, że będzie to bez sensu. Aha, sprawa
    tyczy się branży powiedzmy zabawkowej, bez elektroniki :)

    > Zakładasz że SADy wypełnisz sam czy wliczyłes obsługę do "cła"?

    I znowu, pośrednik zapewne uczyni całą akcję bezsensowną, więc zakładam, że
    się douczę w tych kwestiach i zrobię to sam. Pytanie przy okazji jak robią
    na cle z takimi paczkami? Kiedyś kupowałem większą ilość kart do gry, dla
    siebie, choć mogło to wyglądać na hurt. I cała akcja przy odbierze
    sprowadzała się do podpisania jakiegoś papierka i opłat w kasie. Jaki
    czynnik powoduje, że zaczyna się z tego robić 'poważna biurokracja'?

    --
    marcin