    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jakie konsekwencje?
    Date: Wed, 18 Feb 2004 16:30:45 +0100

    On Wed, 18 Feb 2004, Jolanta wrote:

    >+ Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> [...]
    >+ > Mała wrote:
    >+ >
    >+ > > Jakie konsekwencje poniosę jeśli wycenię spadek np. na 80.000 i od tej
    >+ > > sumy zapłacę podatek do us, a później sprzedam ten spadek (dom) za
    >+ > > 150.000?
    >+ >
    >+ > To zalezy co znaczy pozniej...
    >+ >
    >+ > Bo w zasadzie zadnej

    Hm... to chyba do osobnego rozpatrzenia. Na dzień dobry nie wiem
    czy spadek "wycenia sam(a)".

    >+ > chyba ze stopozniej bedzie mniej niz 5 lat
    >+ > i wtedy najpierw zaplacisz 15 000 dochodowego,

    Kłamisz, oszukujesz, rozsiewasz wrażą propagandę i coś
    tam jeszcze: za PRLu za samą "propagandę" można było iść
    siedzieć :)
    A konkretnie:
    +++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    32) przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych
    [...]
    d) w całości - jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny,
    ---

    Podatek spadkowy pełni rolę "blokady" dla prób handlu nieruchomościami
    pod pozorem "używania na własne potrzeby" (no i ktoś musi umrzeć :]).

    >+ > a za 5 lat
    >+ > o zakupu US wyceni Ci dom na 150 000 i policzy wraz z odsetkami
    >+ > nalezny podatek...

    Być może. Ale to zależy od "technologii" liczenia podatku od
    spadku (nie znam, czy można po prostu "zadeklarować" ??)
    i nie widzę różnicy między przypadkiem sprzedaży a niesprzedaży !

    >+ nic nie zrozumiałam z tego co napisałeś, ale dzięki

    Ja podejrzewam Bogusława o sugestię że deklaracja sprzedaży
    "wyzwoli" sprawdzenie deklaracji spadkowej - przez zbadanie
    pochodzenia. Nie wiem, być może. Widziałem na grupach głosy
    że działy różnych podatków aż tak związane nie są.
    Niemniej... ew. zaniżenie podatku może ściągnąć na głowę
    kontrolę: i czy tak nie powinno być ? W "normalnym" kraju ?

    pozdrowienia, Gotfryd