eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJakie clo i podatek za stojaki do glos. komp. z zagranicy? › Re: Jakie clo i podatek za stojaki do glos. komp. z zagranicy?
  • Data: 2003-09-12 11:30:45
    Temat: Re: Jakie clo i podatek za stojaki do glos. komp. z zagranicy?
    Od: Dawid <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Takich podstawek raczej nie mozna traktowac jako czesci komputerowych
    (chociaz moznaby probowac, ale nie recze za skutek). Nie wiem z czego sa
    one wykonane ale jesli jest to tworzywo sztuczne to ja zaklasyfikowalbym
    je jako "pozostale artykuly z tworzyw sztucznych" (kod taryfy 392690990).
    Dla tego kodu obowiazuje VAT 22%. Jesli chodzi o clo to przede wszystkim
    jego wysokosc zalezy od tego z jakiego kraju mialoby to pochodzic. Dla
    krajow UE i wiekszosci europejskich bedzie to 0% (pod warunkiem
    udokumentowania pochodzenia towaru - deklaracja na fakturze lub dokument
    EUR1). Dla np. USA i wiekszosci innych 15%. Co do tych 22 Euro to
    prawdopodobnie chodzilo o to, ze przesylki do wartosci 22 Euro sa
    zwolnione od cla. Musisz jeszcze sprawdzic na jakich warunkach
    realizowana jest przesylka jesli chodzi o odprawe celna. Jesli kosztow
    nie pokrywa nadawca to licz sie z tym ze bedzie Cie to kosztowac ok. 100
    zl. (odprawa importowa; zakladajac ze zlecisz sprawe agencji celnej). To
    w skrocie tyle.
    Pozdrwaiem.
    Dawid.