eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJaki rodzaj opodatkowaniaRe: Jaki rodzaj opodatkowania
  • Data: 2002-08-11 21:11:20
    Temat: Re: Jaki rodzaj opodatkowania
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...
    > Witam,
    > wiem, ze temat byl walkowany, sprawdzalem - ale moj problem jest jakby
    odrobine
    > inny. Zamierzam zalozyc wlasna DG. Naprawa, import i sprzedaz sprzetu
    biurowego,
    > glownie idzie o, serwis i sprzedaz kserokopiarek. Stosunek zakupionych
    czesci do
    > wartosci robocizny przy serwisie bedzie sie mial jak 1 do 1. Chcialbym byc
    > platnikiem VAT poniewaz firmy beda zadac faktur za wykonane uslugi nie
    > wspominajac o fakturach za sprzedaz, zapewne nie beda chcialy ponosic
    > dodatkowego kosztu w postaci 22% VAT'u. Z drugiej strony KPiR, to troche
    duzo
    > ,biurokracji', ktora chcialbym minac. Czy jest jakies inne proste
    rozwiązanie.
    >
    > Anna D.
    >
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

    Moim zdaniem nie ominiesz biurokracji w Polsce w żaden sposób.
    Opórcz KPiR jest jeszcze ryczałt ale w wykazie wyłączającym znalazłem:
    "72.5 Usługi konserwacji i napraw maszyn biurowych, księgujących i liczących
    " co pewnie Twoja działalność obejmuje.

    Karta podatkowa mogła by być jeżeli była by to działalność tylko usługi
    naprawy maszyn biurowych:
    http://www.senat.gov.pl/K4/DOK/DR/100/137-4.htm
    Karta poadtkowa jest prawie bez biurokracji:
    "Art. 24.
    1. Podatnicy prowadzący działalność opodatkowaną w formie karty podatkowej
    są zwolnieni od obowiązku prowadzenia ksiąg, składania zeznań podatkowych,
    deklaracji o wysokości uzyskanego dochodu oraz wpłacania zaliczek na podatek
    dochodowy. Podatnicy ci są jednak obowiązani wydawać na żądanie klienta
    rachunki i faktury, o których mowa w odrębnych przepisach, stwierdzające
    sprzedaż wyrobu, towaru lub wykonanie usługi, oraz przechowywać w kolejności
    numerów kopie tych rachunków i faktur w okresie pięciu lat podatkowych,
    licząc od końca roku, w którym wystawiono rachunek lub fakturę."
    Płacisz tylko co miesiąc ustaloną z przez US kwotę, bez względu na
    dochód/stratę (ma plusy i minusy).
    Ale odpada bo chcesz też prowadzić sprzedaż, import itp.

    Tak więc KPiR moim zdaniem tylko.

    pozdrawiam
    WS


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 11.08.02 21:19 cef

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1