  • Data: 2005-03-23 22:13:16
    Temat: Re: Jaka spolke zalozyc w danej sytuacji?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:

    > Nie definiuje się jednak tego pojęcia, a każda spółka może przecież
    > prowadzić kilka przedsiębiorstw.

    W ramach prowadzonego przedsiębiorstwa może prowadzić działalność w wielu
    miejscach - to prawda.
    Zresztą jak widzisz w powyszym artykule - i w skarbówce nie ma
    jednomyślności.

    > ---
    > Dla mnie fakt prowadzenia kilku przedsiębiorstw przez jednego
    > przedsiębiorcę jest oczywisty - fakt iż np. dla podatku VAT
    > rozliczenia dokonuje przedsiębiorca a nie przedsiębiorstwo

    Tyle że zgodnie z przepisami KC definiującymi przedsiębiorstwo jest nim ten
    podmiot który prowadzi księgi.
    Czemu upierasz się że jest inaczej?

    > IMO - nie jest.
    > Jest *przedsiębiorcą*.

    Też.

    > Podmiotem.
    > A "przedsiębiorstwo" to *przedmiot* !

    No i właśnie taka spółka jest zarówno podmiotem jak i przedmiotem, zależy
    dla kogo.
    Nierozerwalnie.