  • Data: 2002-03-28 09:27:32
    Temat: Re: Jak zostać księgowym - wykonujacym wolny zawód
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 02-03-27 19:49, Użytkownik Tomek P. napisał:
    > Jak mogę (jeżeli w ogóle moge) w miare szybko zostać księgowym wykonujacym
    > wolny zawód. Chodzi tylko o fakt zarejestrowania tejże działalności - nie
    > będe praktykował i osiagał stąd przychodów. (Jest mi to potrzebne tylko po
    > to, by zostać wspólnikiem w spółce partnerskiej która będzie wykonywała
    > zupełnie inna działalność).

    Bez sensu. Spółka partnerska nie wykonuje działalności. Partnerzy
    wykonują działalność, po części każdy na swój rachunek. I działalnośc
    ta jest ograniczona własnie do wolnych zawodów. Innej działalności,
    typu handel petruszką, nie możesz wykonywac w ramach spółki partnerskiej.
    Do wykonywania zaś działalności w ramach spółki partnerskiej każdy
    partner musi mieć własne uprawnienia, chyba że nie są wymagane.
    Do wykonywania zawodu ksiegowego w spółce partnerskiej potrzebne jest
    świadectwo kwalifikacji Ministra Finansów uprawniające do usługowego
    prowadzenia ksiąg rachunkowych, lub tytuł doradcy podatkowego lub
    biegłego rewidenta.
    Wszystkie uprawnienia są do zdobycia po egzaminie państwowym, dwa
    ostanie po wielostopniowym egzaminie i aplikacji.
    Na szybko - żadne.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk