eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak zapisać sprzedaż w KPiR+VAT czegoś co dostałem za darmo? › Re: Jak zapisać sprzedaż w KPiR+VAT czegoś co dostałem za darmo?
  • Data: 2005-03-16 08:36:41
    Temat: Re: Jak zapisać sprzedaż w KPiR+VAT czegoś co dostałem za darmo?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Mar 2005, JL wrote:

    >+ Chciałbym móc wystawić na niego kupującym fakturę ale jak mogę sprzedać coś
    >+ czego nie kupiłem?

    IMHO - dostałeś darowiznę.
    A to KOMPLIKUJE znakomicie problemy podatkowe :> - ten co ci *DAŁ*
    powinien odprowadzić VAT na przykład :> o podatku od darowizn nie
    wspomnę... :]

    Znacznie lepiej (IMO) jakby ów sprzęt był sprzedany "za złotówkę" jako
    "zepsuty i wycofany z używania", niezależnie od tego czy został
    formalnie złomowany czy nie. Jak był ZLIKWIDOWANY to go NIE MA,
    a jeśli fizycznie JEST to znaczy iż ktoś w dokumentach potwierdził
    nieprawdę. Ile lat można za to dostać ? ;)
    IMHO sprzedając coś co ktoś inny złomował i *NIE* sprzedał a napisał
    że "wyrzucił" ściagniesz na głowę problemy nie tylko sobie ale również
    temu komuś.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)