    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak zaksiegowac...
    Date: Thu, 14 Nov 2002 10:58:22 +0100

    On Thu, 14 Nov 2002, Konsul wrote:

    >+ Oczywiscie nie smie podwazac jakichkolwiek faktow zapisanych w ustawach,

    No, to jest tylko skromne rozporządzenie :)

    >+ jednak moja wiedza z zakresu ksiegowosci nie siega tak daleko, by z dowodu
    >+ wplaty gotowkowej odczytac jego numer, ktory niewatpliwie nalezaloby wpisac
    >+ w odpowiednia kolumne w KPiR.

    Zabijasz ćwieka wymaganiem numeru....
    Ale IMHO jest tak (z góry przyjmuję ew. krytykę):
    - UoPDoOF stanowi o KUP w art. 22
    - ta sama ustawa stanowi, że konkretnie dla KPiR "przepisy szczegółowe
    wyda minister" (art.24a.7). IMHO to znaczy że dla KPiR rozp. o KPiR
    mają pierwszeństwo przed innymi przepisami, o ile takowe
    stanowiłyby ew. przeszkodę w poruszanym przypadku.

    Rozp. o KPiR stwierdza w par.12.3("podstawą zapisów są dowody...").2:
    "inne dowody... - oznaczone numerem lub w inny sposób".
    Sądzę że uwiesiłaś się na tym punkcie :)
    IMHO - par. 13, w którym są "dowody opłat bankowych" ma wyraźnie
    zapis: "uważa się *również*..." - czyli od dowodów bankowych
    i pocztowych nie wymaga się numeru !
    Przyznam że wolałbym żeby jaki doradca od KPiR skomentował,
    ale to co czytam w rozporządzeniu...

    >+ A moze sciezka po ktorej stapam prowadzi w niewlasciwa strone?

    Powiem tak: mi się niezwykle spodobało stanowisko Maddy, w którym
    objasniła że wystawienie zbednego DW można co najwyżej uznać
    za nieprawidłowość księgowania, ale nie nierzetelność :)
    A krótko mówiąc - od czasów kiedy konta internetowe bez
    "dowodów wpłat z pieczątką" dopiero nastały wystawiam takie
    zbedne DW :] (w końcu ma być jednolicie przez cały rok ;>)
    - i choć masz znacznie "mocniejszy" dokument (jest podpis,
    prawda ?) to *może* spróbować wariantu z DW - będziesz
    miała upragniony numerek :), do tego nadany legalnie
    osobiście przez siebie :)
    [...]
    >+ > podważasz fakt że wymienione w rozporządzeniu ds. KPiR
    >+ > "dowody wpłat pocztowych i bankowych" są dowodami
    >+ > księgowymi ?? ;)

    A wKF: odpowiedzi pod cytatem łatwiej się komentuje... !

    Pozdrowienia, Gotfryd