  • Data: 2006-10-17 20:36:55
    Temat: Re: Jak wyprostować PIT z nadpłatą?
    Od: "J&B" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Właśnie się zastanawiam czy jest :)
    > Na zdrowy rozum, wg idei opodatkowania "tego co będąc zarobkiem byłoby
    > opodatkowane" powinien podatek być. Znaczy jak się dostaje pieniądze
    > w zamian za to, że nie dostało się pieniędzy ktore *byłyby* opodatkowane
    > to podatek powinien być. Zarobek byłby opodatkowany.
    > Ale jak czytam przepis, to przyznaję że wygląda wątpliwie.
    > Skąd wiesz że ma być bez podatku?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Witam
    Jezeli odszkodowanie zostało zasądzone za nieuzasadnione lub niezgodne z
    prawem wypowiedzenie umowy o pracę na podstawie art.45 kodeksu pracy to
    zgodnie z treścia przepisu art.21 ust.3 pkt.3 ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych - jest ono wolne od podatku.

    Zacytowałem treśc odpowiedzi na takie same pytanie z tygodnika Angora z
    rubryki ,prawnik radzi, sprzed jakiś dwóch tygodni.
    Mam podobną sytuację. Moja sprawa jest z roku 2004.Firma zapłaciła podatek
    od odszkodowania a moim zdaniem nie powinna. I myslę jak odzyskac
    nienależnie odprowadzony podatek.
    Firma mnie odesłała do US a US chciał mnie od razu zbyć, potem kazali zrobić
    aktualizację PIT 37 .
    Dlatego proszę o radę jak to zrobić w PIT 37, jak jest skopany PIT 11
    serdeczności