  • Data: 2002-04-30 08:31:40
    Temat: Re: Jak wyglada rzetelna ksiega?
    Od: "Piotr A. Dybczynski" <d...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    >[...]
    > 2. Nie piszesz czy prowadzisz ewidencje sprzedaży i zakupów
    > (np. jako VATowiec masz takie), lub wystawiasz *tylko*
    > faktury - rozp. wymienia w §30 dopuszcalne sposoby prowqadzenia
    > księgi "z poślizgiem". Co prawda kiedy pytałem na grupie
    > to nikt nie komentował, ale zapis jest jaki jest: masz
    > ewidencje -> możesz prowadzić KPiR "z poślizgiem", czyli
    > *po* skończeniu miesiąca wpisywać do KPiR *chronologicznie*.

    O ile pamiętam interpretacja z jaką się spotkałem jest taka:
    jeśli prowadzisz ewidencję sprzedaży ( a może nią być troszkę
    rozbudowana uproszczona ewidencja VAT u nie-VATowców) to możesz
    korzystać z "trybu prowadzenia KPIR jak biuro rachunkowe", czyli
    w ciągu miesiąca nie wpisać do KPIR ani literki a potem, najpóźniej
    do 20 następnego miesiąca wpisać wszystko po kolei i uporządkowane.
    Te 20 dni zapasu najczęściej wystarczają do uniknięcia braku
    chronologii.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --