eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak wpisac ubezpieczenie w kosztyRe: Jak wpisac ubezpieczenie w koszty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak wpisac ubezpieczenie w koszty
    Date: Sun, 29 Jan 2006 19:17:35 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 16
    Message-ID: <drj0rv$p97$1@news.onet.pl>
    References: <dr8jkr$qvo$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello084010083196.chello.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1138558655 25895 84.10.83.196 (29 Jan 2006 18:17:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 29 Jan 2006 18:17:35 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    X-Sender: k9fCwHbxnD370jQB8iQFeV3vFEUhNRnz
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:154919
    [ ukryj nagłówki ]

    > Witam,
    >
    > nie wiem z jakimi datami wpisac ubezpieczenie,
    > ktore otrzymalem i jest wystawione jako faktura VAT w grudniu,
    > ale fizycznie zaplacilem(zrobilem przelew) w styczniu.

    Przy założeniu, że prowadzisz pełne księgi rachunkowe: skoro faktura jest z
    grudniową datą, to według mnie fakturę rejestrujesz w grudniu, ale...
    ubezpieczenie jest typowym rozliczeniem miedzyokresowym kosztów (czynnym),
    tzn. nie można jej od razu w całości zaliczyć w koszty, tylko co miesiąc po
    kawałku. Np. jak ubezpieczenie obejmuje okres 12 miesięcy od stycznia do
    grudnia 2006, to co miesiąc w koszty księgujemy 1/12 wartosci polisy.

    M.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1