  • 1. Data: 2006-01-25 19:30:39
    Temat: Jak wpisac ubezpieczenie w koszty
    Od: "H" <...@...h>

    Witam,

    nie wiem z jakimi datami wpisac ubezpieczenie,
    ktore otrzymalem i jest wystawione jako faktura VAT w grudniu,
    ale fizycznie zaplacilem(zrobilem przelew) w styczniu.

    Serdecznie prosze o wskazowki

    pozdrawiam
    hubert

  • 2. Data: 2006-01-29 18:17:35
    Temat: Re: Jak wpisac ubezpieczenie w koszty
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

    > Witam,
    >
    > nie wiem z jakimi datami wpisac ubezpieczenie,
    > ktore otrzymalem i jest wystawione jako faktura VAT w grudniu,
    > ale fizycznie zaplacilem(zrobilem przelew) w styczniu.

    Przy założeniu, że prowadzisz pełne księgi rachunkowe: skoro faktura jest z
    grudniową datą, to według mnie fakturę rejestrujesz w grudniu, ale...
    ubezpieczenie jest typowym rozliczeniem miedzyokresowym kosztów (czynnym),
    tzn. nie można jej od razu w całości zaliczyć w koszty, tylko co miesiąc po
    kawałku. Np. jak ubezpieczenie obejmuje okres 12 miesięcy od stycznia do
    grudnia 2006, to co miesiąc w koszty księgujemy 1/12 wartosci polisy.

    M.