  • 1. Data: 2006-01-25 18:51:50
    Temat: Działalność we slasnym domu
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    Witam,
    chciałbym się dowiedzieć czy w trakcie prowadzenia działalności mogę
    kożystać z pomieszczeń własnego domu (chodzi o dwa pomieszczenia w piwnicy)
    i powiedzmy wliczać w koszty ogrzewanie np. gazowe (butle 11kg) czy
    materiały wyposażenia jeśli nie "wciągne" tych pomieszczeń w stan posiadania
    firmy.
    Chodzi mi dokładnie o ty czy warto unikać papierkowej roboty czy więcej moge
    stracić na tym. Nie zależy mi na wliczaniu opłat za media w koszta firmy ale
    może okaże się ze opłacałoby mi się to.
    Domek jednorodzinny, jestem właścicielem 1/4 jego.

  • 2. Data: 2006-01-26 14:07:20
    Temat: Re: Działalność we slasnym domu
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik "morghul" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    firmy ale
    > może okaże się ze opłacałoby mi się to.
    > Domek jednorodzinny, jestem właścicielem 1/4 jego.

    możesz pod warunkiem że
    po pierwsze-sporządzić notę która zostanie zaksięgowana jako dokument
    własny w którym opiszesz co konkretnie wchodzi w pojęcie wykorzystania
    do działalności gospodarczej i określisz jakie są to proporcje w
    kosztach ogólnych w stosunku do całkowitej powierzchni twojego lokalu co
    będzie podstawą proporcjonalnego naliczania kosztów uzyskania przychodu
    przez wystawienie dowodu wewnętrznego , można też obliczyć ile mocy
    zuzzycia energii zużywasz dla pomieszczeń w DG a ile w całości i ten
    stosunek może być podstawą proporcjonalnego wpisania w koszty energii
    elektrycznej .
    po drugie -wszelkie wydatki związane z wszelkimi wyposażeniami i innymi
    kosztami masz prawo odpisać jeżeli nie zachodzi ich współużytkowanie
    poza DG - np. jeżeli kupisz odkurzacz to tylko do użytku dla DG -jeżeli
    używał będziesz do sprzątania własnego mieszkania -to takiego kosztu nie
    wolno ci odpisać -najlepiej posiadać jest wtedy dwa aby nie było
    wątpliwości -przedmioty do DG musza być bezspornie użytkowane tylko do
    DG

    --
    OPIX

  • 3. Data: 2006-01-27 00:14:37
    Od: "Dexter" <d...@o...pl>

> [...]
    > wolno ci odpisać -najlepiej posiadać jest wtedy dwa aby nie było
    > wątpliwości -przedmioty do DG musza być bezspornie użytkowane tylko do

    Ciekawe jak do tego co piszesz ma się samochód w DG ?