  • 1. Data: 2006-01-25 12:24:03
    Temat: umowa o dzielo - umowa zlecenie , zakwalifikowanie danej czynnosci
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Czy statystowanie w filmie moze byc uznane jako umowa o dzielo?
    Mi to barziej pasuje do umowy umowy starannego działania niz umowy skutku.

    p.

  • 2. Data: 2006-01-30 12:54:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jan 2006, Przemek R... wrote:

    > Czy statystowanie w filmie moze byc uznane jako umowa o dzielo?
    > Mi to barziej pasuje do umowy umowy starannego działania niz umowy skutku.

    ...mi też. Do "dzieła" nie pasuje termin wykonania, swoboda
    działania z umowy skutku jest niemożliwa.
    Tak całkiem na boku - pytanie czy to nie mogłoby podpaść pod umowę
    o przychody majątkowe z ustawy o prawach autorskich, a z ochrony
    wizerunku (art.81 ustawy) w szczególności.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)