    Date: Thu, 06 Oct 2011 15:47:58 +0200
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak to zrobić?

    On 2011-10-06 15:22, Waldemar wrote:

    Wszystko co dalej jest IMHO, czyli każdy bawi się za swoje pieniądze ...

    > ja je zbieram od klientów, tzn. że ja je wytwarzam czy klient?

    Wytwarza je klient i jeśli prowadzi DG oraz wytwarza odpady
    niebezpieczne lub wytwarza więcej niż 5 ton to zgodnie z ustawą powinien
    to wcześniej zgłosić do marszałka (art. 17 ustęp 1). A następnie, do 15
    marca, powinien złozyć sprawozdanie.

    Ty natomiast prowadzisz zbieranie odpadów i musisz mieć na to
    zezwolenie. Nie chciałbym Cię stresować ale zainteresuj się tym bo
    sankcje są na poziomie 10 kplz.

    Niestety tu nie funkcjonuje instytucja czynnego żalu, tak więc należy
    jak najszybciej załatwić bieżące pozwolenia i raczej nie należy składać
    zaległych kwitów. Z powodów oczywistych - marszałek nie ma innej opcji
    niż nałożenie kary. No chyba, że masz wolne 10 kplz za zbieranie i po 5
    kplz za każde niezłożenie zestawienia zbiorczego.

    > sam wytwarzam rocznie kilka tonerów i tuszy od drukarek, to też muszę
    > zgłaszać?

    Z ostrozności procesowej tak.

    > niezła masakra.

    No niestety. Podobno każdy ma taką żonę na jaką zasługuję i najwyraźniej
    w przypadku "mania" wybrańców narodu działa taki sam mechanizm.

    > To jeżeli odbieram od klienta dajmy na to monitor CRT i wystawiam mu KPO
    > to on też musi zgłosić to do marszałka?

    Przede wszystkim formalnie to klient Tobie wystawia KPO, a nie Ty klientowi.

    Oczywiście klient prowadzący DG i przekazujący Ci monitor CRC musi z
    minimum 30 dniowym wyprzedzeniem poinformować marszałka o zamiarze
    wytwarzania odpadów niebezpiecznych. A następnie do 15 marca musi złożyć
    sprawozdanie.

    To jest wersja minimum. Co bardziej ostrożni składają zawiadomienie
    przed rozpoczęciem działalności, w wyniku której moga powstać odpady
    niebezpieczne.

    Może Tomek Ci napisze jeszcze coś wiecej.

    Piotrek