  • Data: 2011-10-06 19:16:01
    Temat: Re: Jak to zrobić?
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06.10.2011 20:51, Waldemar wrote:
    > Użytkownik "tomek" napisał w wiadomości grup

    > tzn. jak to rozumieć?
    > Rozumiem, że za sprawozdania należne po tym terminie dostane 500 zł
    > jeśli ich nie złożę, a co jeśli ktoś dojdzie ze rok temu nie złożyłem?
    > Dostane 10k czy 500 zł?
    > Powiedzmy, że chce to dziś wyprostować? Wysłać bieżące bez zaległych?

    Sorry, napisałem to niezbyt klarownie, a do tego pomieszałem pierwotny
    projekt i to co finalnie z niego wyszło:

    http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/4012_u.htm

    IMVHO sytuacja jest zakręcona - nowego art. 79.3 chyba nie da się
    zastosować bo co prawda zestawień nie przekazałeś, ale poprzednie
    przepisy karne pod które podpadłeś. Aczkolwiek nie zdziwiłbym się gdybym
    nie miał racji, albo gdyby dopiero NSA przywołał urzędników do porządku
    w tym zakresie.

    Matomiast jeśli złożysz zaległe sprawozdania to tym samym z automatu
    79.3 ma potencjalnie zastosowanie - wszystko zależy od tego czy w skład
    "obowiązku, o którym mowa w art. 37 ust. 3" wchodzi również termin
    przekazania sprawozdania czy chodzi o sam fakt jego przekazania.
    Skłaniałbym się do tego że termin też się tam liczy, bo inaczej nowy
    art. 79d.3a nie miałby sensu.

    Jeśli mam rację, to za każde złożone zaległe sprawozdanie dostaniesz
    500zł kary + ew. szansę na 2000zł gdyby wykryli w nim jakieś błędy.
    A jeśli nie złożysz kwitów, to co najwyżej wezwą Cię do ich złożenia,
    pod grożbą kary 2000zł, bez wstępnego bonusa 500zł.

    Jeśli nie mam racji, to od razu wisi nad Tobą 500zł.

    IMVHO wniosek jest jeden - nie składać tych sprawozdań wstecz - tutaj
    jest wg mnie najkorzystniejsza wartość oczekiwana, bo prawdopodobniej
    nie zapłacisz ani grosza z tytułu tych kar.
    A jeśli coś złożysz, to prawdopodobnie zapłacisz 500zł za każdy kwit.

    Ale ani nie jestem prawnikiem, ani nie mam uprawnień do takiego
    doradzania, więc sam musisz sobie to przeanalizować :)

    Tomek