    From: tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak to zrobić?
    Date: Wed, 05 Oct 2011 20:27:27 +0200

    On 05.10.2011 18:54, Marek wrote:
    > Mam stary i zepsuty zasilacz UPS, stary komputer "blaszak", monitor
    > kineskopowy, drukarkę i chcę się tego pozbyć. Wiem, że nie wolno
    > wyrzucać tego złomu do śmietnika, tylko przekazać firmom utylizacyjnym.
    > Proszę o pomoc jak to przeprowadzić w "papierach", jakie dokumenty muszę
    > sporządzić a jakie powinienem uzyskać od firmy utylizacyjnej aby
    > księgowo można było sprzęt zlikwidować w ewidencji środków trwałych lub
    > wyposażenia, będąc równocześnie w zgodzie z ochroną środowiska.
    > Prowadzę PKPiR + VAT.

    Musisz zamówić odbiór, wystawić karty przekazania odpadu i do 15 marca
    złożyć u marszałka sprawozdanie.

    Z tym że raczej na pewno masz tam odpady niebezpieczne (co najmniej
    monitor CRT), więc formalnie "nabiłeś" już sobie 5000zł kary za
    niezłożenie informacji o wytwarzanych odpadach.
    I nie wiem czy jeśli złożysz ją teraz to unikniesz tej kary (na chłopski
    rozum - tak, ale skoro rozpocząłeś prowadzenie działalności bez złożenia
    informacji to jest to rosyjska ruletka).

    Osobiście bym poczekał na nową ustawę o odpadach która prawdopodobnie
    usunie te idiotyczne informacje o wytwarzanych odpadach i sprawozdania
    roczne. Tylko że póki co utknęła w kprm i przed wyborami raczej już jej
    nie ruszą.

    Tomek