  • Data: 2004-10-07 20:20:59
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > ściśle rzecz biorąc większość faktur "telefonicznych", "gazowych"
    >+ > i za inne media zawiera płatności za DWA okresy, RÓŻNE...
    >+ > - abonament za miesiąc BIEŻĄCY
    >+ > - rozliczenie licznika za miesiąc POPRZEDNI
    >+ >
    >+ Akapit wyżej piszesz o kosztach ogólnych wrzucanych bez związku
    >+ z przychodem. No to w czym problem?

    Ano w tym, że *bez związku z przychodem* wrzuca się fakturę
    w okres *którego dotyczy koszt*.
    Okres którego dotyczy rozliczenie to grudzień, okres którego
    dotyczy abonament na tej samej f-rze to styczeń.
    Późniejsze ujęcie kosztu *w danym roku* najwyraźniej problemem
    nie jest (patrz "pytanie Maddy", pomimo twojego zastrzeżenia
    do par. 17.2 :)). Ale "przez przełom roku" pozwolenia za
    bardzo nie ma...

    >+ > Na deser pozostaje nam "pytanie Maddy": a co stoi na przeszkodzie
    >+ > żeby lipcowy koszt wpisać do KPiR w sierpniu ??
    >+ > IMHO - trudno uznać że coś stoi. AFAIR nikt nigdy nie wykazał
    >+ > że "stoi".
    >+ >
    >+ Hm. A par. 17.2 rozporządzenia w sprawie prowadzenia KPiR?
    >+ "Zapisów dotyczących pozostałych wydatków dokonuje się, z zastrzeżeniem
    >+ § 20 i 30,

    Przyznam iż optymalnym jest korzystanie z owych "zastrzeżonych"
    paragrafów :] - dokładniej par. 30.3 :)
    Prowadzenie ewidencji sprzedaży zwalnia od "bieżącego" wpisywania
    WSZYSTKICH zdarzeń...i tu jest niekonsekwencja (wobec towarów
    handlowych).

    >+ jeden raz dziennie, po zakończeniu dnia, nie później niż
    >+ przed rozpoczęciem działalności w dniu następnym, z uwzględnieniem zasad
    >+ określonych w art. 22 ustawy o podatku dochodowym."

    Może ktoś objaśni czy "zastrzeżenie zasad" powinno obejmować
    (przy memoriale) "wpisywanie w okresie którego dotyczy" - IMHO
    jest to po prostu NIEWYKONALNE.
    Po to podatek "ostatecznie" rozlicza się do kwietnia żeby większość
    kosztów "których nie da się rozliczyć we właściwym okresie" zdążyła
    "spłynąć" (w postaci papierów) do podatnika.

    "Znalazłem we wrześniu lipcową fakturę kosztową". Co proponujesz ? :)

    Nie da się ukryć że "przepis jest".
    Nie da się ukryć że jest mało konsekwentny, szczególnie wobec
    "zasad...art. 22 ustawy".

    Hm... a szturchałem ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd