  • Data: 2004-04-16 15:40:03
    Temat: Re: Jak to wyliczyc - ZUS ?
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Magdalena" napisał:

    > wynagrodzenie za czas przepracowany=
    > wynagrodzenie stałe * (1-L/30), gdzie L - liczba dni na zwolnieniu
    lekarskim

    Nie do końca tak.
    W czasie obliczeń należy ustalić _kwotę_ za jeden dzień oraz _kwotę_
    nienależnego wynagrodzenia.

    wynagrodzenie za czas przepracowany=
    wynagrodzenie_stałe - zaokr.do.groszy( wynagrodzenie_stałe / 30 ) *(30-L),
    gdzie L - liczba dni na zwolnieniu lekarskim

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
    z dnia 29 maja 1996 r.
    w sprawie sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie niewykonywania pracy
    oraz wynagrodzenia stanowiącego podstawę obliczania odszkodowań, odpraw,
    dodatków wyrównawczych do wynagrodzenia oraz innych należności
    przewidzianych w Kodeksie pracy.
    (Dz. U. Nr 62, poz. 289) ze zmianami
    [ ]
    § 11. 1. W celu obliczenia wynagrodzenia, ustalonego w stawce miesięcznej w
    stałej wysokości, za przepracowaną część miesiąca, jeżeli pracownik za
    pozostałą część tego miesiąca otrzymał wynagrodzenie określone w art. 92
    Kodeksu pracy, miesięczną stawkę wynagrodzenia dzieli się przez 30 i
    otrzymaną kwotę mnoży przez liczbę dni nieobecności pracownika w pracy z
    powodu niezdolności do pracy wskutek choroby. Tak obliczoną kwotę
    wynagrodzenia odejmuje się od wynagrodzenia przysługującego za cały
    miesiąc.
    2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio w przypadku nieobecności
    pracownika w pracy, w okresie której pracownikowi przysługuje zasiłek
    przewidziany w przepisach o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia
    społecznego w razie choroby i macierzyństwa lub w przepisach o
    ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych.
    [ ]

    pozdrawiam
    Ryszard