  • Data: 2007-02-09 22:15:26
    Temat: Re: Jak to nazwac w KASIE FISKALNEJ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 Feb 2007, [] QBUS [] wrote:

    > Mam DG. W EKD wpisane reklama i inne uslugi itp.
    > Robie taka usluge:

    Uwaga: późno jest, piszę "z głowy czyli z niczego" :) i raczej
    zapodaję tezy do dyskusji, bo skomplikowany schemat zapodajesz:

    > 1) przychodzi do mnie klient i chce bym mu wystawil w ogloszenia samochod.
    > Auto jest przeze mnie fotografowane, nastepnie wrzucam ogloszenie w
    > wiekszosc portali ogloszeniowych. Auto jest wystawiane przeze mnie,
    > z mojego konta (np. allegro,ebay) ale numer telefonu jest do klienta i to
    > klient
    > bedzie sam sprzedawal auto.

    Teza: pośrednictwo sprzedaży, czyli "usługa na zasadach zlecenia".
    Z zastrzeżeniami jak niżej :)

    > 2) j/w z ta tylko roznica, ze przez telefon gadam ja, i jak nowy nabywca
    > przyjezdza do mojego klienta to pomagam mu (mojemu klientowi) to auto
    > sprzedac
    > (jestem podczas ogledzin, negocjuje itp.) jednak umowa jest spisywana juz z
    > klientem.

    Hmm... teza jak wyżej?

    Rozważmy:
    Komis nie - bo nie jest (chyba) spełniony warunek "sprzedaży w imieniu
    własnym". Operacja jest odwrotna: sprzedaż jest na Twój rachunek...
    Ale z kolei wystawienie na allegro jest w imieniu wystawiającego.
    W razie czego negatywa dostaniesz Ty.
    A w takim układzie JEDNAK komis... :]

    Druga możliwość: agencja.
    Zastrzeżenia: brak "stałości".

    > I co ja wlasnie robie? Jak taka usluge wpisac w kasie fiskalnej?

    Ciekawym wyniku :)

    > W chwili obecnej rozmijam koszt uslugi (100 zl) na dwie czesci
    > 1-reklama/usluga - 50 zl
    > 2-pomoc/doradztwo - 50 zl

    Też ma sens.
    Ale brakuje ujęcia ważnego faktu: tego, że transakcja przepływa
    przez TWOJE konto. Zgodnie z zawartą umową (zawartą np. przez allegro,
    czy to jest aukcja czy zakup "kup teraz") to *TY* masz zapłacić
    i odebrać przedmiot, i *taką* umowę zawierasz!
    Pasuje?

    pzdr, Gotfryd