  • Data: 2002-01-21 16:59:53
    Temat: Re: Jak to jest z tym zwrotem VATu.
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mama zamiar w najblizszych dniach kupic samochod dostawczy na firme.
    Firma
    > zostala zarejestrowana w grudniu ub. roku i nie wykazuje sie jeszcze
    > obrotem. Jest to zwykla dzialalnosc gospodarcza na KPiR o raz jestem
    > platnikiem VATu.Jak to jest ze zwrotem w takim przypadku podatku VAT
    ktory
    > zaplacilem przy kupnie.
    > CZy mam sie zwrocic z tym do US o zwrot czy nalezy to co miesiac
    rozliczac w
    > PIT VATowskim.

    Przeczytaj art 19 do 21 ustawy.
    Możesz się zwrócić o zwrot bezpośredni (art 21.3), możesz ale nie
    musisz, nadwyżkę rozliczysz wtedy w następnych okresach
    rozliczeniowych.
    Zwróć uwagę na to, że zwrot przysługuje podatnikom dokonującym
    sprzedaży towarów opodatkowanych wyłącznie stawką, o której mowa w
    art. 18 ust. 1, u których podatek naliczony jest wyższy od podatku
    należnego.

    CEZ