  • Data: 2003-01-22 15:06:01
    Temat: Re: Jak to jest z tym zwolnieniem ze skladania PIT-5?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Latet napisał:

    > OK.
    > Rozumiem ze dla VAT-u wszystko resetuje sie z nowym miesiącem...?
    > Tzn. chyba nie do konca, bo przeciez nadwyzke naliczonego nad naleznymm
    > mozna przeniesc na nastepny miesiac.
    > Chodzilo mi tylko o to, ze dla VAT-u - nowy rok nie ma znaczenia.

    I tak i nie - od nowego roku masz np. nowy limit na sprzedaż bez kasy,
    nowy limit jeżeli jestes zwolniony z VATu, itp.

    > A przy okazji - na gorze drugiej strony VAT-7 jest cala sekcja przeznaczona
    > na zakupy nie rozliczone w poprzednim miesiacu.
    > Po co to jest?
    Wpisujesz tam zakupy z poprzedniej deklaracji o ile w poprzednim
    miesiącu nie miałes żadnej sprzedaży.
    Jeżeli w kolejnym miesiącu nie będziesz miał sprzedaży, to w nastepnej
    deklaracji wpisujesz tam juz sumę zakupów z dwóch miesięcy - jak nie
    masz sprzedaży to nie masz tez nadwyzki podatku naliczonego nad naleznym
    tylko własnie te "zakupy nierozliczone".
    Rozlicza Ci sie to wszystko przy najblizszej sprzedaży.

    > Bo podejrzewam, ze nie po to, aby mozna bylo ot tak sobie
    > uwzglednic tam faktury, o krorych sie w poprzednim miesiacu zwyczajnie
    > zapomnialo ;-)
    > (do tego chyba sluza korekty)?
    Jak w poprzednim miesiącu, to możesz wpisac normalnie (możesz VAT
    odliczyc w miesiącu otrzymania faktury lub w nastepnym, wg. uznania*).
    Potem to juz faktycznie tylko korekta.

    * oczywiście do faktur za usługi typu telefon, prąd, woda przepis
    stosuje sie "odpowiednio" a nie wprost :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl