  • Data: 2002-12-18 00:22:28
    Temat: Re: Jak to jest z SC teraz???
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 17 Dec 2002, Jacek wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik" <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> napisał w
    >+ wiadomości
    >+ news:Pine.WNT.4.50.0212172126210.-768817@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
    >+ > Sprze...wróć.
    >+ > Pytanie pomocnicze: "nie trzeba" czy "nie można" ?
    >+
    >+ Sprzeciw odrzucony- spółka w tym roku straciła status "przedsiębiorcy"

    Apelacja ! (a to nie koniec "ścieżki" :))
    Z zastrzeżeniami jak niżej:
    - nie w tym roku a zeszłym (2001)
    - nie wyklucza to istnienia S.C. jako jednostki bez osobowiści
    i nie będącego przedsiębiorcą
    - nie wyklucza to zarejestrowania jej *nazwy* (*nazwy* spółki
    jako *oddzielnej* DG osoby fizycznej) pomimo niemożnści
    zarejestrowania samej spółki. Jest gdzieś zakaz żeby 1 OF
    nie mogła prowadzić *kilku* DG, w tym 1 DF OG i oddzielnie S.C. ?

    Przyznam że przekopałem googla w poszukiwaniu zeznań grupowiczów
    jak to z rejestracjami jest, i przyznaję rację....z zastrzeżeniem:
    że jeśli S.C. ma nazwę różną od nazwy DG wspólników to powinni
    dopisać nazwę do EDG... Do *jednego* wpisu się chyba nie da :]
    Pasuję po próbie przebicia się przez wszystko co na grupie
    na ten temat było :(, usiłowałem dojść jak powinna być
    w tym momencie wpisana EDG - i nie mam pewności ! Ale
    wg tego na ile ja umiem czytać...

    Co do nazwy EDG:

    Niewątpliwie (ustawa Prawo Działalności Gospodarczej, art.2):
    +++
    3. Za przedsiębiorców uznaje się także wspólników spółki cywilnej
    w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej,
    o której mowa w ust. 1.
    ---

    Teraz art.4:
    +++
    7) oznaczenie przedsiębiorcy - firmę lub nazwę przedsiębiorcy ze
    wskazaniem formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej - imię i nazwisko
    przedsiębiorcy oraz nazwę, pod którą wykonuje działalność gospodarczą.
    ---

    Mamy osobę X prowadzącą DG pod nazwą "Sklep u Janka X" oraz
    osobę Y prowadzącą DG pn. "Komis, Y".
    Jak będzie nazywała się S.C. którą założą i czy może ona
    nazywać się "Usługi malarskie, X, Y" ?

    >+ i nie jest już podmiotem gospodarczym z punktu widzenia EDG w UM.

    Nie ma sprawy, problem jest na głowie przedsiębiorców :>
    Mają być w zgodzie US (strefa "K" na PIT-5, gdzie każdą DG czyli
    DG pana X i spółkę X z Y wpisuje się *oddzielnie*), z PGD które
    dla tych DG wymaga *oddzielnych* nazw i twoimi zastrzeżeniami.

    FYI: bezproblemowe rozwiązania oczywiście istnieją:

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&safe=off&th=bfcbf90454c89f03&rnum=1

    Natomiast moim zdaniem fakt że nie rejestruje się S.C. jako
    przedsiębiorcy wcale nie uprawnia do wyciągania wniosku, że
    osoby X i Y nie mogą zarejestrować każda po *dwie* działalności
    fizyczne: odpowiednio "AAAA X" i "CCCC X Y" oraz "BBBB Y"
    i "CCCC X Y" (gdzie AAAA, BBBB i CCCC są oczywiście nazwami DG).
    Poszlaką za jest:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&safe=off&th=3485e4f89a9e6549&rnum=12

    ...poczynając od 3 posta w wątku.
    Zachecam do pogooglowania ;>, ja mam dość :[

    Pozedrowienia, Gotfryd