  • Data: 2004-07-28 18:58:45
    Temat: Re: Jak szybko do ZUSu??
    Od: Tomek Niedbała <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mariocom" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:ce8m81$c6l$1@fargo.cgs.pl...

    > Otwieram działalność gospodarczą ale pojawiły się pewne kłopoty...
    Nikt nie mówił że będzie lekko ;-)

    > W związku z tym mam pytanie: Czy są jakieś terminy zgłoszenia
    > działalności do US oraz ZUSu (np 2 tyg od daty wpisu do ewidencji)??

    http://www.zus.pl

    Obowiązek ubezpieczeń powstaje w chwili rozpoczęcia działalności
    gospodarczej. W ciągu 7 dni od tej daty trzeba się zgłosić do ZUS, by
    wypełnić urzędowe formularze:
    a.. ZUS ZFA pozwala zgłosić płatnika składek, który jest osobą fizyczną,
    b.. ZUS ZUA pozwala zgłosić ubezpieczenia społeczne i zdrowotne - taki sam
    formularz jest dla przedsiębiorcy i dla pracownika,
    c.. ZUS ZCZA pozwala podać dane członków rodziny, którzy mieszkają z
    przedsiębiorcą, aby podlegali ubezpieczeniu zdrowotnemu,
    d.. ZUS ZCNA pozwala podać członków rodzin, którzy mają inny adres
    zamieszkania.
    Uwaga: Na wszystkich dokumentach związanych z ubezpieczeniem społecznym
    należy podawać PESEL, NIP i REGON