  • Data: 2004-07-29 09:36:00
    Temat: Re: Jak szybko do ZUSu??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Jul 2004, michal wrote:

    >+ mariocom napisał(a) w wiadomości: ...
    >+ >Otwieram działalno?ć gospodarcz? ale pojawiły się pewne kłopoty...
    >+ >
    >+ >W zwi?zku z tym mam pytanie: Czy s? jakie? terminy zgłoszenia
    >+ >działalno?ci do US oraz ZUSu (np 2 tyg od daty wpisu do ewidencji)??

    Moment. Ja sobie poprotestuję - na początek co do pytania:
    a o jakiej dacie piszesz ??
    W rachubę wchodzą trzy daty:
    - data uzyskania wpisu do EDG
    - data deklarowanego rozpoczęcia DG wg wpisu
    - data faktycznego rozpoczęcia DG

    Mi wygląda że je skutecznie wymieszałeś :[

    >+ >Jakie mog? być konsekwencje spóĽnienia się np o tydzień??

    Hm... przykre ;) Zależy CO ROBISZ ! - jak wpadniesz na pomysł
    nabycia (najpierw) oVATowanych towarów handlowych a dopiero
    później wyboru VAT...

    >+ Do ZUS - siedem dni od dnia rozpoczęcia działalności (daty uzyskania
    >+ pierwszego przychodu).
    >+ Do US - przed uzyskaniem pierwszego przychodu.

    Pozwolę sobie poprotestować... ;)

    >+ Wazne jest zwlaszcza dochowanie terminu w US ze wzgledu na wybór formy
    >+ opodatkowania

    Ciekawe... bo ostatnio to prowadzenie DG a i zdaje się wybór formy takoż
    zgłaszało się coś do 7 od *po rozpoczęciu DG*. Kiedy zmienili, możesz
    podać przepis ??

    >+ i ew. rejestrację dla potrzeb VAT.

    ...a to prawda. Ale zgłoszenie do VAT wcale nie musi być skorelowane
    co do dnia ze zgłoszeniem rozpoczęcia DG, wyboru formy opodatkowania
    i ew. założenia KPiR bądź ksiąg handlowych, AFAIK & AFAIR !
    Gdzieś się mylę ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)