eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak skorygować błąd w kpir powodujący zwiększenie zaliczki? › Re: Jak skorygować błąd w kpir powodujący zwiększenie zaliczki?
  • Data: 2008-04-17 11:58:54
    Temat: Re: Jak skorygować błąd w kpir powodujący zwiększenie zaliczki?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 17 Apr 2008 13:43:04 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ekhm... a to słowa: "wraz z dołšczonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn
    > korekty" skreślili ostatnio z Ordynacji? ;)
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    > art.81 :)
    >
    > Przecież z tego przepisu wprost wynika, że jak podatnik nie złoży
    > wyjaśnienia, to *nie dokonał korekty*.
    > Inaczej mówiąc, faktycznie obowiązku złożenia wyjaśnień nie ma, tyle
    > że podatnik wtedy nie korzysta z ochrony, wynikającej z dobrowolnego
    > skorygowania deklaracji :) Na upartego, to zamiast otrzymania wezwania
    > z działu podatków dochodowych może dostać wezwanie z karnoskarbowego :]

    A to on składał jakiekolwiek deklaracje? Bo nie zauważyłem. Mnie
    wychodzi, że dopiero ma zamiar złożyć pierwszy PIT-36. Cały problem polega
    na tym, że odkąd nie ma PIT-5 nie ma też formalnej możliwości korygowania
    starych wpłat. Chyba, że to co wynika z "korekty" zapłacimy osobnym
    przelewem z właściwymi danymi dotyczącymi okresu za który płacimy.