  • Data: 2002-08-06 11:27:49
    Temat: Re: Jak się bronić przed syndykiem Clifa?
    Od: Marcin <s...@f...id.pl_to_nie> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz oznajmił::

    > Oby tak było. Gdzie mogę dochodzic swoich praw? Poradźcie coś.

    no w sądzie :)

    > Zgubiłem wyraz. Jak może syndyk KAZAĆ mi płacić drugi raz za spłacony
    > samochód?
    > Clif upadł i teraz dostałem ofertę wykupu w cenie rynkowej. Przecież inna
    > była umowa w chwili podpisania.

    a co w niej napisano?

    tak na osłodę:

    "Hutor T. artykuł PPH 2002/4/29 - t.4
    Upadłość przedsiębiorstwa leasingowego - realizacja opcji zakupu rzeczy.

    Jeżeli w chwili wygaśnięcia umowy leasingu wskutek upływu czasu, na jaki
    została zawarta, spełnione będą wszystkie określone w opcji zakupu
    przesłanki, korzystający składając oświadczenie o przyjęciu oferty
    zakupu doprowadzi do zawarcia umowy sprzedaży i nabycia własności
    leasingowanej rzeczy. Ten sam rezultat zostanie osiągnięty także
    wówczas, gdy opcja zakupu była umową sprzedaży zawartą pod warunkiem
    zawieszającym. Również w tym przypadku, po ziszczeniu się warunku,
    przedmiot leasingu przejdzie definitywnie z majątku upadłego do majątku
    korzystającego. W sytuacjach gdy w opcji zakupu zawarto jedynie
    zobowiązanie finansującego do przeniesienia własności rzeczy lub
    zawarcia przyrzeczonej umowy sprzedaży przenoszącej taką własność,
    korzystającemu przysługiwać będzie roszczenie o złożenie takiego
    oświadczenia przez syndyka."

    > To jest chyba kara za to że spłaciłem wszystkie raty.

    to raczej kombinowanie syndyka.

    --
    Zdelegalizować delimitery!

    fanatic OE user