    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak rozliczyć przychód na minusie ?
    Date: Sat, 15 Dec 2007 22:57:28 +0100

    On Sat, 15 Dec 2007, 'Tom N' wrote:

    > Hmm,

    Ano, zgoda. Powoływanie się na "fakturę" mija się w tym kontekście
    z celem - rownie dobrze w tytule mogli napisać "pożyczka" (jak wiemy,
    to nie od tytułu zależy czym ten papier będzie) :)

    > 3. Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są:
    > 1) faktury VAT, w szczególności faktury VAT marża, faktury VAT RR, faktury
    > VAT MP, dokumenty celne, rachunki oraz faktury korygujące i noty korygujące,
    > zwane dalej "fakturami", odpowiadające warunkom określonym w odrębnych
    > przepisach
    >
    > To jest "faktura" dowodem księgowym czy nie jest? ;P

    Nijak nie jest to "faktura VAT", ale pytaniem jest czy spełnia zasady
    ogólne dla:
    - rachunku wg Ordynacji (rachunki wymieniłeś :))
    LUB
    - par. 12.2.3 rzeczonego rozporządzenia :)
    Dla porządku (i dla leniwych):
    +++
    2) inne dowody, wymienione w § 13 i 14, stwierdzajšce fakt dokonania
    operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem i zawierajšce
    co najmniej:

    a) wiarygodne okreœlenie wystawcy lub wskazanie stron (nazwę i
    adresy) uczestniczšcych w operacji gospodarczej, której dowód dotyczy,

    b) datę wystawienia dowodu oraz datę lub okres dokonania operacji
    gospodarczej, której dowód dotyczy, z tym że jeżeli data dokonania
    operacji gospodarczej odpowiada dacie wystawienia dowodu, wystarcza
    podanie jednej daty,

    c) przedmiot operacji gospodarczej i jego wartoœć oraz iloœciowe
    okreœlenie, jeżeli przedmiot operacji jest wymierny w jednostkach
    naturalnych,

    d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania
    operacji gospodarczych

    - oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiajšcy powišzanie dowodu
    z zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie.
    ---

    Wtedy oczywiście jak nabardziej odpowiedź brzmi TAK!

    pzdr, Gotfryd