  • Date: Thu, 04 Jan 2007 13:10:06 +0100
    From: Tomasz Nowicki <t...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak przeceniać towar przed remanentem?

    Gotfryd Smolik news powiada w dniu 2006-12-30 23:09:

    > do rozważenia w każdym przypadku) - że najlepiej... sprzedać.
    > Na złom.

    No, dobry pomysł - przypomniało mi się, że firmy handlujące elektroniką
    powinny mieć podpisane umowy z firmami od utylizacji. Problem jedynie w
    tym, że to nie ja im sprzedaję, ale od nich kupuję - usługę. W związku z
    tym nie będę wystawiał faktury, ale przyjmował, a to może rodzić
    nieprzyjemny dysonans w dyskusjach z US ;). No, ale ponieważ dużo tego
    nie mam, to niech sobie leży w piwnicy do końca świata.

    > W niektórych przypadkach (teraz obowiązują "unijne" przepisy o likwidacji
    > odpadów!) należy przekazać do "kompetentnej firmy likwidacyjnej", przy
    > czym moje wyobrażenie jak to MIAŁO działać nie przystaje do spotykanych
    > opisów jak to DZIAŁA.

    Działa jak napisałem - podpisuje się umowę i raz na kiedyś panowie
    przyjeżdżają i odbierają złom do utylizacji, za drobną opłatą.

    > Ale skoro *darował* to miał naliczyć VAT.

    To akurat było zrozumiałe samo przez się - logika fiskalna powaliłaby
    samego Arystotelesa.

    > IMO kombinujesz. Ma być w miarę solidna podstawa do określenia zasad owej
    > "wyceny rynkowej" i tyle!

    No to spox, mam nadzieję, bo przeceniałem sprzęt używany, choć
    znajdujący się w rubryce "towar" - pewnie powinienem przepisać go na
    wyposażenie?

    > A klientów nie obchodzi po ile masz liczony stan magazynowy, przecież to
    > tajemnica handlowa przedsiębiorstwa :>

    No niby tak, bo skutki podatkowe powstają przy sprzedaży

    T.