  • Data: 2007-01-27 15:54:41
    Temat: Re: Jak prawidłowo wystawić fakturę vat
    Od: opix <o...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    slawekj wrote:

    > po prostu licząc w inny sposób można otrzymać inny wynik.
    > Mianowicie gdy liczymy vat innym sposobem:
    > 1. 13.92 + 7% vat to daje nam 0.9744 vatu
    > 2. 7.79 + 22% vat to daje nam 1.7138 vatu
    >
    > i teraz sumujemy vaty 0.9744+1.7138=2.6882
    > i dopiero tę kwotę zaokrąglamy co daje nam 2.69
    > w związku z tym sumując kwoty netto(13.92+7.79)=(21.71 netto) i dodając
    > nasz obliczony vat(2.69 vat) mamy kwotę
    > 24.40 zł
    >
    > Teraz dlaczego tak liczę? Otoż kiedyś w jakimś programie księgowym
    > znalazłem kolejność liczenia stawek vat.
> [...]

    najpierw to sobie wyjasnij sam gdzie jest napisane że liczymy vat cztery
    cyfry po przecinku ?
    vat jest liczony w walucie w której jest wystawiona faktura -co ma
    odzwierciedlenie we wskazówce przed tabelą wyliczenia i nie wypełnia sie
    jej jeżeli wystawca posługuje sie polską walutą
    waluta zawsze ma dwie cyfry po przecinku -jedyny wyjatek to kurs walut i
    kilometrówka
    więc vat nie bedzie 0,9744 a 0,97 i nie 1,7138 a 1,71 i nie będzie 2,6882 a
    2,68

    Wyraźnie o tym mówi ustawa o cenach z dnia 5 lipca 2001 DzU 97 poz 1050
    --
    ===opix===