  • Data: 2007-01-27 14:16:25
    Temat: Re: Jak prawidłowo wystawić fakturę vat
    Od: "slawekj" <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > cena brutto do zapłaty wynika z dodawania poszczególnych składników według
    > okreslonej stawki podatku więc
    > 1=14,89
    > 2=9,50
    > do zapłaty 24,39 więc skąd 24,40 skoro trzecia cyfra mnożenia netto przez
    > stawke w wyniku jest mniejsza od 5 ?
    > --
    > ===opix===

    po prostu licząc w inny sposób można otrzymać inny wynik.
    Mianowicie gdy liczymy vat innym sposobem:
    1. 13.92 + 7% vat to daje nam 0.9744 vatu
    2. 7.79 + 22% vat to daje nam 1.7138 vatu

    i teraz sumujemy vaty 0.9744+1.7138=2.6882
    i dopiero tę kwotę zaokrąglamy co daje nam 2.69
    w związku z tym sumując kwoty netto(13.92+7.79)=(21.71 netto) i dodając
    nasz obliczony vat(2.69 vat) mamy kwotę
    24.40 zł

    Teraz dlaczego tak liczę? Otoż kiedyś w jakimś programie księgowym znalazłem
    kolejność liczenia stawek vat.
    Jednak chciałem znaleźć na to przepis w ustawie a nie polegać na jakiejś
    instrukcji z programu księgowego.

    Więc jeśli Ty twierdzisz że powinno wyjść 24.39 to nic mi to nie daje.
    Nadal proszę o ustawę która to wyjaśnia.

    Pozdr.
    Sławek