  • Data: 2003-01-22 12:29:15
    Temat: Re: Jak nie będąc duchem św. prowadzić ewidencję zakupów?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Latet"
> [...]
    > - vat podlegajacy odliczeniu (kol. nr 9)
    >
    > Niby oczywiste, ale....
    > w ksiedze, ktorą mam są takie podpowiedzi na dole
    > drobnym druczkiem. I tam piszą, że w przypadku zakupu
    > służącego działalnosci opodatkowanej i zwolnionej,
    > w kolumnie nr 9 nalezy uwzglednic procentowy udzial
    > sprzedazy opodatkowanej w sprzedazy calkowitej na podstawie
    > ewidencji VAT sprzedazy.
    >
    > Oczywiscie rozumiem o co chodzi i wiem jak sie to liczy (na VAT-7),
    > ale nie mam pojecia jak mozna to przewidziec juz na etapie
    > codziennego rzetelnego wypelniania ewidencji zakupow?

    NIGDZIE niejest napisane, ze ewidencje musi Pan prowadzic tak,
    "jak jest napisane w ksiazeczne" ...

    Ja na panskim miejscu kupilbym inna ksiazeczke,
    lub po prostu wykreslilbym to "drobnym druczkiem".
    i wpisywal w innej kolumnie VAT od zakupow sluzacaych sprzedazy
    opodatkowanej i zwolnionej. (moze jest jakas wolna ).
    W ogole zakupy sluzace sprzeazy opodatkowanej i zwolnmionej warto wpisywac w
    innej kolumnie.

    > Czy moze tam po prostu sie zostawia puste miejsce i wypelnia je
    > dopiero po zamknieciu miesiaca i podliczeniu procentowy udzial sprzedazy
    > opodatkowanej w sprzedazy calkowitej dla danego miesiaca?

    > To bylo glowne pytanie, a teraz jeszcze dodatkowe.
    >
    > Czy do kwoty netto wpisywanej na VAT-7 w polu 53 (ew. 55)]
    > tj. "opodatkowane zakupy towarow pozostałych" dodajemy
    > wartosc zakupow OPODATKOWANYCH stawką 0%?
    > Mniemam, ze tak. :-)

    Nie ma mocnych.

    jedni mowia, ze tak, inni , ze nie.
    Poniewaz to nie wplywa na wartosc VAT do wplaty kazdy robi jak uwaza.

> [...]
    > ale jest jedna, ktorej w miarę ufam, jednak jest daleko i tylko mi przez
    > telefon
    > doradza. Twierdzi ona, że jesli w danym miesiącu mam wyłącznie sprzedaż
    > opodatkowaną,
    > to nie powinienem na VAT-7 niczego wpisywac do pól 55 i 56,
    > tylko wszystko normalnie do 53 i 54.
    > Czyli wg niej, jesli w danym (zamknietym) miesiacu nie mailem zadnej
    > sprzedazy "ZW", to mogę sobie odliczyć cały vat naliczony.
    >
    > Troche mi sie to dziwne wydaje, bo przeciez moglem kupic cos,
    > co posluzy mi do wykonywania uslug zwolnionych....

    To jest tylko TROCHE dziwne.
    Jesli JEST Pan w stanie wykazac jaka czesc zakupu sluzy jakiej sprzedazy to
    tak pan wpisuje,
    jak jest. Jesli nie, wylicza Pan w sposob uproszczony. I z tego
    UPROSZCZONEGO
    sposobu wynika, ze jesli nie mial Pan sprzedazy zwolnionej to DO DEKLARACJI
    wszystkie poczynione w tym miesaicu zakupy nie ST sluza sprzedazy
    opodatkowanej..
    Boguslaw
    > Na szczescie w tym roku powyzszy problem jest dla mnie juz tylko
    > teoretyczną zagadką, bo Ustawodawca, w swej mądrości,
    > ułatwił mi nieco życie i wprowadził 22% VAT na usługi dziennikarskie.
    > Dzieki temu wszelkie moje usługi mają już VAT 22% i nie muszę się
    > martwić o takie rzeczy, jak wyzej opisałęm.
    >
    > Czy w swietle tych zmian na 100% moge nie uzywac pól 55 i 56 na VAT-7?
    >
    > DZIEKI!
    >
    > Latet

    No w siwetle - tak. Nie ma pan sprzedarzy zwolnionej.

    Boguslaw