  • Data: 2005-12-16 20:46:23
    Temat: Re: Jak najmniejszym kosztem przekazać sklep rodzinie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 Dec 2005, boguslaw wrote:

> [...]

    Hm... żonie czy synowi ?
    I czy jest intercyza :]

    > Problem jest z kasą fiskalną i z VAT naliczonym..
    >
    > Przy darowiźni ten "VAT" chyba stanie się nie do odliczenia...

    No czekaj.
    Jakby chodziło o żonę - to może się zdarzyć że ona *już* jest
    (współ)właścicielem towarów.
    Gorzej z synem... powiadasz że VAT będzie po jednej stronie ?
    Tak się zastanawiam, czy ktoœ ma uwgai do:
    +++
    Art. 6. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    1) transakcji zbycia przedsiębiorstwa lub zakładu (oddziału)
    samodzielnie sporządzającego bilans;
    ---

    Czy czytanie:
    "zbycia przedsiębiorstwa
    LUB
    zakładu samodzielnie sporządzającego bilans"
    ...jest poprawne ?
    To by mogło nie tylko w omawianym przypadku pomóc w rozważaniach...
    I ma sens: zakup przedsiębiorstwa w końcu jest możliwy, i albo byłby
    problem z rozliczaniem VATu "od każdej częsci majątku osobno" albo
    często pojawiałby się problem "zapłacenia VATu od niewiadomoczego"
    (np. ST przy których nabyciu nie odliczono VAT).

    > Nie wiem, zcy Kasy jest do przejścia...
    > Bo jednak spółka to inne przedsiębiorstwo (ma swój NIP)..

    ...mniemam że można podywagować nad przekazaniem "bezpośrednio"
    (bez spółki) - skutek ten sam.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)