  • Data: 2002-08-28 19:43:23
    Temat: Re: Jak kupic najkorzystniej samochod ?
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > interesuje mnie kwestia kupna samochodu na firme i nie wiem jak bedzie
    > najkorzystniej...
    > Co radzicie...?
    > Jaka forma...?
    > Leasing..., zwykle raty czy jeszcze inny sposob...?

    Moja rada: kup na zaprzyjaźnioną firmę i odkup po min 6 miesiącach (ale
    lepiej po 10-12) jako używany, wtedy można 2 razy szybciej zamortyzować.

    > Chcialbym jak najwiecej skorzystac - zwrot vat-u i koszty eksploatacji...
    > Nie znam sie na tym ale z tego co sie orientuje to vat zwracaja gdy jest
    > homolagacja a ta ponoc od tego roku tylko na samochody typu kombi...

    Aby odliczyć VAT musi być homologacja już w skelpie. Większość 3-5
    drzwiowych ma. Wada: kratka i tylko homologacja na 2-4 miejsca, i trochę
    innych szykan (przejścia graniczne, opłaty na autostradach itp).

    Piotr Wypych