eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak księgować wydatki na usługi pocztowe? › Re: Jak księgować wydatki na usługi pocztowe?
  • Data: 2002-06-09 11:00:25
    Temat: Re: Jak księgować wydatki na usługi pocztowe?
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    news:adt3jr$ju0$1@news.tpi.pl...
    > Arkadiusz Piotrowski wrote:
    >
    > > 1. Powyżej dwóch paczek oplaca się brać fakturę, bo nie trzeba każdego
    > > dowodu księgować oddzielnie, a przy dziesięciu różnica jest już spora!
    Tym
    > > bardziej że teraz w każdym UP jest komputer i z fakturą nie ma problemu.
    > Nie widziałam jeszcze wydrukowanej faktury z poczty, w wierz widziałam ich
    > wiele i z róznych urzędów - wszystkie pisane ręcznie.
    > A na fakturę np. w Grudziądzu, trzeba czekać parę dni, bo wystawiaja je w
    > jakiejs mitycznej "centrali".
    To bardzo dziwne.... przynajmniej w Łodzi wklepują w komputer od ręki i trwa
    to dosłownie kilka sekund, oczywiście jeśli się już jest w bazie :)

    > 1. Rejestr VAT ma byc tak prowadzony, abo mozna był na jego podstawie
    > spożądzic deklarację VAT. na deklaracji VAT podajesz tylko tż wartośc
    > zakupów, która wynika z faktur z których odliczyłeś VAT. Jeżeli nie ma
    > czego odliczyć, to taka faktura dla VAT nabywcy jest nieistotna. Pomyśl -
    > jakie moga byc konsekwencje nieujęcia w rejestrze faktury z ktorej nie
    > odliczono VAT? Poproszę o konkretny przepis. Panie i panowei z US nie są
    > autorytetem, poniewaz z zasady znaja tylko jedna odpowiedź bez względu na
    > specyfike problemu.
    > Jest tylko jeden wyjątek - to wlasnie sytuacja przy sprzedaży
    bezrachunkowej
    > (i bez kasy fiskalnej) towarów o róznych stawkach VAT- ale jeżeli nie
    > sprzedajesz dalej tego co kupiłes jako zwolnione lub ze stawką 0% to nie
    > wchodzi to do struktury zakupów. Handlujesz znaczkami pocztowymi???
    Nie - wysyłam paczki i zawsze na fakturze firmom wpisuje koszty wysyłki jako
    osobną pozycję, oczywiście z 22% VATem, to jest przecież dla firm koszt
    uboczny nabycia towaru, a ja żebym mógł refakturować te koszty wysyłki muszę
    mieć fakturę z poczty.
    Tak samo jeśli jest sprzedaż bezrachunkowa za pobraniem. Byłbym stratny
    gdybym nie miał kosztu wysłania paczki pocztowej, a wpływ na konto mam razem
    z kosztami wysyłki.
    Myślę, że dobrze rozumuję ;-)

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>
    << Sklep internetowy "Arcomp"<----> http://www.arcomp.com.pl >>


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1