    From: cyklista <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak działa drukarka fiskalna?
    Date: Thu, 01 Oct 2009 16:52:35 +0200

    Użytkownik Barti napisał:
    .

    > Czyli ma wbudowany zegar + datę? Jak i kiedy się w takim razie ustawia tę
    > datę i jak się to ma do tego, że typowe zegarki elektroniczne potrafią się
    > spóźniać/spieszyć kilkanaście sekund na dobę? Jak ona to koryguje?

    Ma datę i zegar i możesz to ewentualnie ustawić tylko raz przed
    dokonaniem fiskalizacji durkarki. Potem możesz zmieniac w drukarce
    godzinę ale max o 1 godz dziennie. W ten sposób radzisz sobie ze zmianą
    czasu w Polsce i ewentualnymi parominutowymi niezgodnościami zegarów.

    > I pytanie powiązane - czy w sytuacji gdy sprzedaż następuje automatycznie
    > (usługi elektroniczne), to trzeba np. codziennie uruchamiać taką drukarkę i
    > drukować sprzedaż za ten dzień?

    CO rozumiesz pod pojęciem sprzedaż? Dla mnie sprzedaż następuje w
    momencie zapłaty za towar czyli jak pieniądze pojawiają się na moim
    koncie (wcześniej to jest tylko zamówienie).

    > A może zaraz po każdej sprzedaży (co oznacza gotowość 24h/dobę)?
    >
    > Czy nie można tego zrobić raz na np. miesiąc - zbiorczo?

    Na pewno możesz to robić raz dziennie, bo i tak musisz drukowac raporty
    dobowe w każdy dzień prowadzenia sprzedaży.

    > Pozdrawiam
    > Barti

    ps. pojęcie sprzedaży bardzo uprościłem, więc proszę mnie za to nie
    ganić i nie rozstrzygać przypadków wysyłania towaru za pobraniem :-)