  • Data: 2009-09-27 11:17:44
    Temat: Re: Jak działa drukarka fiskalna?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli ma wbudowany zegar + datę?

    A jaki problem? Przecie komputer też ma.

    > Jak i kiedy się w takim razie ustawia tę
    > datę i jak się to ma do tego, że typowe zegarki elektroniczne potrafią się
    > spóźniać/spieszyć kilkanaście sekund na dobę? Jak ona to koryguje?

    No komputer jeszcze bardziej może mieć źle :D No i czemu dziwi Cię
    drukarka, skoro w niezależnej kasie fiszkalnej też masz ten sam problem.
    No ustawiasz sobie i już. Co Ci zmienia kilkanaście sekund? Kasa ma
    zapobiegać przekrętom. Co za różnica czy sprzedaż kiełbasy zarejestruje
    10 sekund inaczej niż czas atomowy? Ważne, że zarejestruje KOLEJNO i
    WSZYSTKO i właśnie nie będzie można wystawić paragonów wstecz i robić
    przekrętów, jakie próbujesz zrobić.

    > I pytanie powiązane - czy w sytuacji gdy sprzedaż następuje automatycznie
    > (usługi elektroniczne), to trzeba np. codziennie uruchamiać taką drukarkę i
    > drukować sprzedaż za ten dzień?
    > A może zaraz po każdej sprzedaży (co oznacza gotowość 24h/dobę)?
    > Czy nie można tego zrobić raz na np. miesiąc - zbiorczo?

    Takich niuansów nie znam, ale mam wrażenie, że zaraz po każdej sprzedaży
    masz drukować paragon. Choć były tam jakieś schizy np. z wysyłkową
    sprzedażą, bo paragon powinien być wystawiony w momencie dostarczenia
    paczki nabywcy.... Aczkolwiek wszyscy wystawiają przed pakowaniem, bo co

    --
    Przemysław Adam Śmiejek